|
Welkom,
Gast
|
|
|
De C.D.R verdient het om op een echt corfu forum onder de aandacht gebracht te worden.
Dit een geheel vrijwillige ezelopvang in Corfu, die afgedankte en vaak ernstig verwaarloosde, zieke ezeltjes opvangt, om ze te voorzien van alle medische verzorging. De ezeltjes krijgen hier alle liefde en verzorging die ze nodig hebben. De opvang kan alle hulp, in welke vorm dan ook hard gebruiken. Wil je een ezeltje adopteren, dat kan ook. Kijk voor meer info op de website http://www.corfu-donkeys.com/ Wie kent haar niet, Belinda Meuldijk... Ook zij zet zich in voor de ezeltjes op Corfu. Klik op onderstaande link en bekijk het bijbehorende filmpje http://player.omroep.nl/?aflID=3403370&md5=6272bca813d75fb242970ae3c3acbe3e |
|
|
|
Ben zeer verheugd dat doormiddel van dit forum er aandacht wordt besteed aan het ezelleed in het algemeen en Judy Quinn in het bijzonder. In de volgende bijdrage kunt u lezen hoe na een vakantie op Corfu er een "ezelwereld" voor ons open ging. In idergeval weet Judy Quinn inmiddels wel wie Hans en Loes zijn. In de volgende bijdrage zullen wij dit ook aan dit forum bekendmaken.
Mvg Hans |
|
|
|
Tijdens onze vakantie zijn mijn vrouw en ik verschillende malen geconfronteerd met ezelleed. Tijdens een van onze wandelingen langs het strand van Agios Gordes, stuitte we op een ezel waarvan de hoeven op een verschrikkelijk manier waren vergroeid. Ik heb daar foto's van genomen en een vluchtige schets gemaakt van de omgeving. Na onze thuiskomst uit Corfu (3 weken later) ben ik er achtergekomen van wie de ezel was. Inmiddels had ik contact opgenomen met een dierenorganisatie AAI die zich inzet voor de Griekse honden. Deze organisatie wist mij te vertellen dat er een Engelse vrouw op het eiland woonde die zich inzet voor afgedankte en mishandelde ezels, haar naam Judy Quinn. Uiteindelijk ben ik ook achter haar emailadres gekomen, wat de start betekende van een een bijzondere emotionele dialoog. Nadat de eerste contacten waren gelegd heb ik een stappenplan gemaakt om te kijken wat ik vanuit Nederland voor Judy Quinn kon en kan betekenen. Het de bedoeling dat ik steeds wat op dit forum plaats zodat de mensen een indruk krijgen wat er de afgelopen tijd door ons voor Judy Quinn is ondernomen, anders wordt het een heel lang verhaal. Hieronder de foto welke wij op het strand van Agios Gordes hebben genomen van de ezel met vreselijk vergroeide hoeven, dit was de start van onze hulp aan Judy Quinn.
|
|
|
|
Ook wij kennen Belinda Meuldijk hoor. Wij hebben Belinda Meuldijk op de hoogte gebracht van ons vakantieverhaal (te lezen op]http://www.avrodierennatuur.nl
Zij ging direct om. Wij waren toen al druk bezig donatie's te verzamelen. In die periode onderhield ik regelmatig contact met Belinda Meuldijk. Zij hielp op haar eigen manier, en ik en mijn vrouw op de onze. Uiteindelijk heb ik de contacten verbroken, het belangrijkste was echter geschied, aandacht voor de ezeltjes van Judy Quinn. Mijn stappen plan werkte, zo schreef ik de media aan waaronder de commerciele omroep, maar ook organisatie's als de AAI en SBA, op deze manier hebben mijn vrouw en ik op eigen kracht duizenden euro's voor Judy bijeen gebracht, ook Belinda Meuldijk heeft haar steentje meer dan bijgedragen, het plaatsen van eenvoudige houten stallen, het tentoonstellen van haar zelfgeschilderde schilderijen en de openbare verkoop daarvan, was een groot succes. Met haar televisie achtergrond heeft zij ook een uitzending weten te realiseren bij de TROS in de vorm van een documentaire, wij worden daar ook nog in genoemd. In de tussenliggende tijd heb ik contact gezocht met de ezelsocieteit van Harry en Vera Dekker uit Zeist, zie http://www.ezelsocieteit.nl. Ook de ezelsocieteit was zeer getroffen door ons vakantieverhaal en onze betrokkenheid daarin. Er is een hechte band en vriendschap ontstaan, tussen Corfu en Zeist, daar waar Zeist met ervaring en andere zaken kan bijspringen of helpen, staan deze fantastsiche mensen voor Judy Quinn klaar. Onlangs is een medewerker tevens voorzittster van de ezelsocieteit t.w. Jessica Schimmel voor 4 maanden naar Corfu geweest om Judy te helpen. U kunt dit allemaal navragen en lezen via de site van de ezelsocieteit. Als wij na thuiskomst van onze vakantie uit Corfu niets hadden ondernomen, en waar over gegaan tot de orde van de dag, was er niets gebeurd, en of Judy Quinn ooit zover was gekomen zoals nu het geval is dat valt toch te betwijfelen. |
|
|
|
Wauw !!!
Super van jullie, ik zou ook heel graag mijn steentje bijdragen, maar heb geen idee hoe? Misschien kunnen we hier eens contact over hebben. Ik heb onlangs jullie verhaal gelezen en wilde jullie mailen, helaas is dat erbij ingeschoten, dus super leuk dat jullie het forum gevonden hebben. Wij waren van de zomer aan het scooteren en reden verkeerd, bij toeval kwamen wij uit bij de ezelopvang, ik had er tot dan nog niet eerder over gelezen/gehoord. Foto's van enkele ezeltjes staan in mijn fotoalbum. Het zag er allemaal super uit, de ezeltjes stonden heerlijk op het land, en eenmaal thuis en weer de beschikking over internet te hebben ben ik gaan zoeken en de gevonden info staat hier inmiddels. |
|
|
|
Begrijp ik het goed dat dit forum voor allerhande zaken wordt gebruikt wat met Corfu te maken heeft, en dus niet is opgezet door Corfu Donkey Rescue? Als dat zo is dan heb ik het verkeerd begrepen, maar dat maakt verder niets uit, ik wil er best nog wel wat opzetten wat met Judy Quinn te maken heeft. Belangrijkste voor ons was en is dat er voldoende aandacht komt en blijft voor deze stichting, waar we ons zeer bij betrokken voelen. het is fantastisch wat Judy daar op het eiland verricht. Het stappenplan heeft gewerkt, echter om structureel donatie's te verkrijgen is zo ontzettend moeilijk. Wij hebben tal van bedrijven - instellingen - aangeschreven, ja zelfs de politiek en het Europees parlement, met het verzoek om permanente subsidie, maar geen enkele reactie hierop, zelfs na herhaalde verzoeken hiertoe. Maar wat we tot nu toe hebben bereikt, daar zijn we uiteraard verschrikkelijk trots op.
mvg Hans en Loes |
|
|
|
Ja dat zou geweldig zijn als meer mensen deze topic lezen, maar stel je er niet teveel van voor dat mensen bereid zijn geld te storten, want die ervaring heb ik ook gehad. Wij hebben ook op een forum gestaan van de AVRO, en daar is absoluut geen respons op gekomen. Je moet echt een stappenplan hebben, echter op een gegeven moment houdt dat toch op. Ik blijf op mijn manier wel actief, maar niet meer zo als in het begin, immers de bron droogt op. Ik heb nog een aantal contacten die ik eerdaags weer ga aanschrijven, maar de kans op succes acht ik gering. In het begin wat het hot, en wil iedereen wel een donatie storten. Het is natuurlijk ook belangrijk dat we in dit verhaal niet de ezelsocieteit uit Zeist vergeten, want deze geweldige mensen moeten het ook van donatie's en giften hebben, ook kan je lid worden. Als je weet wat de ezelsocieteit inmiddels voor Corfu Donkey Rescue, dat is bijzonder veel. Judy Quinn heeft enorm veel te danken aan deze mensen, en dat wordt wel eens vergeten. Zo zijn er vorige jaar met een speciaal transport 9 ezels vanuit Corfu naar Zeist vervoerd, een bijzonder emotionele gebeurtenis. Bij de ezelsocieteit kregen ze hun eerste check-up om vervolgens te worden behandeld door mensen van de dierfaculteit Utrecht,waar de ezelsocieteit mee samenwerkt, hoe anders is dat op Corfu. Inmiddels zijn er weer een aantal trieste gevallen ondergebracht in Didam, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Het probleem moet terplekke (Corfu) worden opgelost. Hieronder een aantal foto's van Griekse ezeltjes in Zeist.
Ik moet mijn fotoarchief nodig opschonen, zal kijken op ik nog wat op het forum kan plaatsen. Of het deze week lukt, heb weinig tijd de komende periode. Groetjes Hans en Loes |
|
|
|
In mei 2008 opnieuw een bezoek gebracht aan de opvang.
Ik ontmoette daar Lisa, een Nederlands meisje wat vrijwiller werkt op de opvang. We raakten aan de praat en Lisa gaf me een rondleiding door de opvang. Ook ontmoette in Judy, ik vertelde haar over ons forum en dat we hier aandacht aan de opvang besteden. Met dit bericht was ze zeer blij !!! Ik heb Judy toegezegd om nog meer aandacht aan de opvang te besteden en daarom heb ik veel foto's gemaakt, die te bekijken zijn in het fotoalbum CDR de Griekse regering steunt de opvang niet, Judy kan dus alle steun in welke vorm dan ook gebruiken, kijk voor meer info op de website van de opvang : www.corfu-donkeys.com/ |
|
|
|
Helaas krijgt het een vervelend einde.....
www.petitiononline.com/Corfudon/petition-sign.html On 7th July, the Mayor of Paleokastritsa informed us that the Corfu Donkey Rescue is going to be sealed within 20 days and 40 donkeys are going to be thrown out. It is the job of the local authorities to collect abandoned donkeys but they never did their job. CDR has been doing it for 5 years with no help or backing from government. Now the shelter is threatened with closure. We are within months of securing land purchase but this takes time as we need to get licenses and planning permission and then fence and build stables. All of you, who know Corfu, know this takes forever! The authorities say they cannot give us any time. They are receiving so much pressure from only one neighbour who refuses to be patient. The authorities totally under estimate the popularity of the work done by the shelter volunteers. They under estimate the popularity of it for the tourists and even the Greek people themselves. We are known all over Greece and world wide. So rare is it to have a donkey shelter in Greece they cannot even categorize us. We believe that common sense will prevail and all we ask for is more time to prepare a new place for the donkeys. The petition needs to be handed in by 21st July. It would also help if you could send very polite emails to the addresses below. Just a sentence to show your support of the work done at the shelter and ask them to give us the necessary time. Mr Stefanos Poulimenos (Governor of Corfu) Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. Paleokastritsa Municipality (The shelters in this region) Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. Thank you so much for your support. Judy |
|
|
|
Ik heb er geen woorden voor, bah wat zijn het toch een stel misselijke draken daar af en toe.
Dit vind ik echt zo ontzettend balen voor Judy |
|
|
|
Ja dat is het ook.
Het geld voor het andere onderkomen is er wel maar ze krijgt geen tijd meer. Ach ik heb die petitie gedaan en Mr Stefanos Poulimenos (Governor of Corfu) een mail geschreven. |
|
|
|
Dit is balen zeg
Heb meteen de petitie ondertekend. Elke ondertekening is er 1. !!!!KOMOP LEDEN...... TEKEN DIE PETITIE!!!! |
|
|
|
Update C.D.R
19 July 2008 The response to the petition and the request for emails to be sent to the authorities has been massive. If they didn't know about the shelter before they certainly know now. Two radio programmes discussed the issues, one with our Board member Andreas Scuperas and the other was done by Hilary and Harry (Islanders will know who I'm talking about) Also there were reports in various papers. On Tuesday, Andreas had a meeting with Mr Poulimenos the Governor of Corfu. Mr Poulimenos offered his support and help and said that we would be given more time. However, I am still uncertain of how much time we have got and we are waiting on confirmation of this, hopefully we will know more on Monday. Since I have nothing in writing and nothing has been said publicly to confirm we have been given this time I am not going to stop the campaign just yet. Politicians of all nations make promises! I think it would be a show of faith if we stopped sending the emails but I would very much like the petition to stay on line and we will extend the time on this. We will present the petition to the Governor and keep a copy, so if the local council drags its heels during the planning process and licensing we can use it again. I have been overwhelmed by the support and quick action of everyone to get the petition and emailing done. We have had letters of support from all over the world. I can only say my sincerest thanks for helping me help the donkeys. It isn’t over yet, but we are well on the way. I will write a letter of thanks to the Governor on behalf of everyone, but should you wish to write yourself, please do, but perhaps not by email (we don't want to jam their In Boxes again!) His address is Nomarheio, Kerkyra. The neighbours are very upset that the closure of the shelter was taken off the agenda at the civil council meeting last Wednesday and I have been subject to much verbal abuse however that we can cope with, but they are continuing to remove all my road signs three, four and five times a day. I can't always keep up with replacing them. It is very upsetting because the visitors are driving round and round looking for us and many give up. This is much lost income for the shelter and a great disappointment for the visitors. I can only apologise. The Supermarket at Gombu on the Paleocastritsa Road do have little maps you can collect to show you the way. I will endeavour to keep trying with the signs. So, keep on with the petition please, we cannot be complacent, and can I ask just one more thing. The land will be paid for by two very generous donations sent for this purpose. But we still need to fence it and build the stables ready for the winter and connect electric and water etc. It's a mammoth task. I will look pretty sad sitting on the new land with 40 donkeys and no stables in the winter rains. So I ask you, before closing this site, to spare 5 euros or 5 pounds and send it as an online donation which can be done using the 'Make a Donation' button at the top right of each page on this website. Thank you to everyone who helped in any way to support 40 little donkeys in Corfu! I bet the authorities are still in shock that their donkeys mean so much to so many people. |
|
|
|
Beste forumleden,
Ook ik, als Corfu fan, heb jullie forum gevonden. Gelukkig maar want er staan een hoop nuttige dingen op. Vorig jaar ben ik voor het eerst naar Corfu geweest om Judy 10 dagen te helpen. En na enkele dagen gelijk verkocht dus ben ik dit jaar in augustus en oktober nog een keer geweest. Precies een week geleden zat mijn vakantie met Judy en 45 ezels er weer op. Gelukkig heb ik een goed uitzicht want volgende zomer ga ik misschien voor een paar maanden naar Corfu om af te studeren om Judy en de opvang te helpen! Ik hoop dit deel van het forum een beetje up to date te houden. De nieuwste ontwikkelingen zijn altijd te lezen op de weblog op www.corfu-donkeys.com. Nu zal dat wat minder zijn aangezien ze voor de werkzaamheden op de opvang nog maar een vrijwilliger heeft deze winter en er de prioriteit dus bij de ezels ligt. Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er op dit forum ook Nederlanders zijn die in Corfu wonen...mocht dit het geval zijn dan wil ik graag een oproep doen aan deze forum leden. Judy kan, vooral de aankomende winter maanden, hulp goed gebruiken en dan met name in de ochtenden. Een paar uurtjes per dag is al meer dan welkom en je kunt zelf aangeven welke dagen jouw het beste uitkomt. Dus voor iedereen die graag buiten is, een passie heeft voor ezels of dieren en graag een steentje bij wilt dragen...reageer vrijblijvend voor meer informatie! Binnenkort hoop ik ook wat foto's te kunnen plaatsen... |
|
|
|
Beste Forumleden,
Hier weer een berichtje over Corfu Donkey Rescue... 2009 wordt hopelijk een jaar van vooruitgang en verbetering: 1. Op kort termijn hoop ik een leuk bericht te kunnen plaatsen over het nieuwe land. 2. Judy krijgt hulp voor een jaar van Brigitte, met behulp van sponsoring kan zij voor een langere tijd verblijven en helpen op de opvang. Tijdens haar verblijf zal zij verder gaan met het zoeken van sponsoren om er voor te zorgen dat ze een jaar kan blijven. Meer weten? www.corfu-donkeys.com/Volunteering-Sponsor%20Bridgetts.htm 3. Pavo geeft € 1000,- weg aan een van de 5 goede doelen welke vermeld staan op www.pavo.nl. Corfu Donkey Rescue wil dit geld gaan gebruiken voor de nieuwe locatie. Hierbij kan gedacht worden aan stallen, hooi/stro opslag of aanleg van water/elektriciteit. Jullie hulp kunnen we hierbij goed gebruiken! Ga naar: www.pavo.nl/nieuws/goeden-doelen-actie-n...d.html#Stemformulier en kies onderaan de pagina voor Corfu Donkey Rescue! Het doel met de meeste stemmen krijgt deze € 1000,-. Alvast hartelijk dank voor jullie stem namens mij, Judy en alle ezels! |
|
|
|
Nadis, ik heb geprobeerd om te stemmen, maar mijn stem werd niet genoteerd omdat hij al aan het maximale aantal stemmen zat?
Staat in ieder geval op dit moment als 1e met het meeste aantal stemmen (220) genoteerd. Veel succes! |
|
|
|
Ze hebben een nieuwe poll geplaatst, nu kun je weer stemmen.
Doen hoor ! |
|
|
|
Dankje Kerkyra, het is inderdaad weer mogelijk om te stemmen. Onderaan de pagina www.pavo.nl/nieuws/goeden-doelen-actie-n...d.html#Stemformulier staat onder de resultaten van het eerste stemformulier het nieuwe stemformulier. We staan op dit moment nog ongeveer 30 stemmen voor. Hopelijk willen zoveel mogelijk mensen stemmen!!!Bedankt.
|
|
|
|
Gelukt!!!
Helaas zag ik dat "we" nu achter staan, dus kom op leden en bezoekers van dit forum: stemmen op Corfu Donkey Rescue a.u.b.!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
Zag net dat "we" verder achterop komen:angry:
Misschien een idee op ook op het corfu.pagina prikbord een oproep te plaatsen?? Nadia???? |
|
|
|