|
Welkom,
Gast
|
|
|
Natuurlijk zijn we ook deze zomer bij CDR wezen kijken op de nieuwe lokatie in Doukades. Deze shelter is veel beter bereikbaar dan de oude en de ezels hebben véél meer ruimte. Toen wij er waren was de fundering van de stal al klaar (zie foto) en de verwachting was dat eind augustus de bovenbouw geplaatst zou worden.
Ik heb begrepen dat een groep Duitsers dat inmiddels ook al gedaan heeft. De nieuwe stal wordt n.l. door een Duitse instelling gesubsidieerd. Judy was weer druk bezig, ditmaal met een nieuwe ezel, die geschoren en daarna gewassen werd. De meest verwaarloosde en zieke/blinde ezels stonden nog op de oude lokatie, maar de planning was dat ze uiterlijk deze maand naar Doukades zullen verhuizen. Na weer een donatie te hebben gedaan én een rondleiding te hebben gekregen door een Nederlands meisje van het ROC uit Zeeland, dat met een vriendin hier 3 maanden stage liep, verlieten we de CDR. In oktober gaan we nogmaals en kijkje nemen. Hierbij roep ik dierenliefhebbers op om, als je toch in de buurt bent, een kijkje te gaan nemen bij CDR. Vergeet dan niet om een donatie te doen, hoe klein dan ook, want het is erg moeilijk voor Judy Quinn om 60 ezels in deze crisustijd de winter door te helpen!!!! Welkom door een van de ezels Overzichts foto van de nieuwe lokatie; links zie je de fundering voor de nieuwe stal. Judy Quinn bezig met het wassen van een net binnengebrachte en geschoren ezel, de Nederlandse stagaire kijkt toe. De fundering voor de nieuwe stal. De inloopstal waar de dieren kunnen schuilen. |
|
|
|
ja het zag er heel mooi uit daar en ben zeker benieuwd hoe het word, als we volgend jaar gaan gaan we er zeker weer kijken
en die donatie hebben we zeker gegeven |
|
|
|
Dat ziet erg zeker goed uit!
Heb echt respect voor Judy, ik heb haar een 2 jaar geleden gesproken, ze heeft echt alles maar dan ook alles over voor de ezeltjes. Volgend jaar gaan we ze zeker weer opzoeken in Doukades |
|
|
|
We gaan komende week weer even langs bij Judy.
Ik hoop dat alles nu zo'n beetje zijn plekje heeft gekregen. O ja we doen natuurlijk óók weer een donatie |
|
|
|
Tuurlijk. "We gaan komende week even bij Judy langs" En wij maar werken. Ben wel net terug maar mis het nu alweer. We zijn helaas nog niet bij de ezelopvang geweest maar ik beloof dat als we de volgende keer weer op Corfu zijn dat we zeker een kijkje gaan nemen....
Weet alleen nog niet wanneer die volgende keer is Karel veel plezier maar weer. |
|
|
|
Karel heeft inderdaad veel plezier gehad. Plezier omdat de ezelopvang er nu prima uitziet! De nieuwe stal is erg mooi en heeft veel binnenruimte voor de ezels.
Ook waren er een 4-tal dames als vrijwilligster aanwezig die Judy heel wat werk uit handen konden nemen. Judy vertelde ook dat ze van de buren een paar stukken land mocht gebruiken voor de ezels en dat ze een prima contact met de buren had, héél anders dan op de vorige lokatie. Verder was ze toch wel bezorgd over komende winter; dan staat ze er grotendeels alleen voor. Helaas moeten we wachten tot mei voordat we weer een bezoek aan de ezelopvang gaan brengen, maar dat gaan we zeker weer doen. |
|
|
|
Wat goed om te horen!
Uiteindelijk komt het wel goed, Judy zal het echt niet opgeven. |
|
|
|